popup sign form

20 במרץ 2013

סדר פסח בארון


חג הפסח הוא תירוץ נהדר לעשות סדר גם בארון הבגדים. עם האביב רעיון ההתרעננות וההתחדשות נשמע הכי במקום, ואם אתם גם רוצים שמלאכת בחירת הבגדים כל בוקר תהיה זריזה ומגוונת יותר -הפוסט הזה הוא בשבילכם. המטרה היא שבסופו של התהליך תהיו בעלים של מלתחה מדויקת, מאורגנת ומסודרת ממנה תרכיבו אאוטפיטים גורפי מחמאות.

כדי שתצליחו לבחור כל בוקר לוק מנצח, מומלץ לרכז את כל הארון שלכם בחדר אחד. קשה מאוד לזכור איזה חולצה (שמאוכסנת בארון בחדר של הילד) תתאים עם איזה מכנס (שנמצא בארון שלכם) עם איזה נעל/תיק (שמאוכסנים בארונית בכניסה לבית). כשהכל מול העיניים, כולל האקססוריז, הרבה יותר קל לשלב בין הפריטים, ליצור התאמות וגיוונים (עם כל הכבוד את המצעים והמגבות אתם לא באמת חייבים בארון הבגדים שאצלכם בחדר השינה).

ארון מסודר ומאורגן מקל על בחירת אאוטפיט כל בוקר מחדש וגורף הרבה מחמאות.

השלב הראשון בתהליך הוא מיון. עברו על כל הפריטים והחליטו מה נשאר, וממה צריך להיפרד. אני קוראת לזה: Love it or leave it…..  . כדי להקל עליכם, ובמיוחד לאגרנים שביניכם, השתמשו בחוקי הסינון הבאים:

1. השאירו רק פריטים שמוציאים מכם את המיטב מבחינת גזרה - מטשטשים אזורים בעייתיים ומדגישים את החלקים הטובים. צבעים לא מחמיאים שמחווירים אתכם ולא עושים לכם טוב – ביי ביי.

2. פריטים שלא לבשתם שנתיים – כנראה שלא תלבשו יותר. לערימת התרומות.

3. פריטים שלא במידה הרלוונטית: אם רזיתם – נהדר, היפטרו מהמידות הגדולות כדי שלא יהיה לכם לאן לחזור. אם עליתם במשקל ויש לכם כוונות לחזור למשקל הקודם ארזו את הבגדים הקטנים בקרטון או שקית גדולה ואחסנו אותם בבוידם או במחסן – לא על חשבון המקום בארון, שאמור להכיל רק פריטים מחמיאים, טובים, שעולים עליכם וגורמים לכם להיראות נהדר.

4. פריטים בלויים שסיימו את הקריירה – לפעמים אנחנו לא שמים לב שהבד כבר משופשף, מסומרטט, או שנהיו לו "גולגלעך". פריטים כאלו לא יעזרו לכם להיראות בסטייל. אדיוס.

5. פריטים המצריכים תיקון: שימו בערימה נפרדת פריטים שצריכים תיקון: שחסר להם כפתור, שצריך להצר, לקצר או לסדר מכפלת, רוכסן תקוע וכו'. הביאו אותם לתופרת והשמישו אותם חזרה לארון.

שימו לב - יש פריטים קלאסיים ששורדים שנים – לא כל מה שישן בגיל אומר שצריך להיפרד ממנו – הפעילו שיקול דעת לפי מצב הבגד, איך שהוא יושב עליכם, והאם הוא מתכתב עם מגמות האופנה העכשוויות.

השלב השני הוא שלב הסידור. כדאי להצטייד בקולבים עם ראש מסתובב. אני באופן אישי אוהבת את האלו מפלסטיק כי הם קלים, לא תופסים הרבה מקום, ונוחים כי לא משנה באיזה כיוון תתלו את הבגד תמיד תוכלו לכוון את ראש הקולב בתלייה שהפתח שלו יהיה כלפי הארון. בכלל אם כל הקולבים חדשים, מאותו צבע וסוג זה בכלל נותן תחושה נעימה של חנות בגדים Jעבור מכנסיים וחצאיות עדיפו קולבים עם שני תופסנים. 

קולב עם ראש מסתובב

תלו  בגד אחד לכל קולב: אם נתלה בשכבות – לא נראה מה יש מתחת ושוב נצמצם לנו את כמות השילובים האפשריים... סדרו את הבגדים בדרך שתקל עליכם להתמצא בארון. באזור התליה – סדרו לפי סוגים (קודם כל החולצות, אח"כ כל המכנסיים, אח"כ כל השמלות....) או לפי צבעים, מה שנוח לכם.

הארון של בעלי: חולצות לחוד, ואח"כ המכנסיים על קולבים עם תופסנים 

בגדים מבדים "נוזליים" עדיף לתלות אחרת הם "יגלישו" לכם את הערימות המקופלות. חולצות כפתורים או כאלו מבדים קמיטים עדיף לתלות. חולצות טריקו רצוי לקפל, שימו לב לקפל ברוחב אחיד. זה גם יראה טוב וגם הערימות יהיו יותר יציבות. ייצרו ערימה נפרדת לבגדי בית.


פריטים שאתם מאכסנים במגירות כמו גרביים, תחתונים וחזיות, ניתן לארגן בקלות בסלסלות או בקופסאות נעליים כדי ליצור הפרדות ששומרות על הסדר. הקצו מקום לאקססוריז שתוכלו לראותם בקלות: סטנדים פתוחים לתכשיטים, מעמדים דקורטיביים, קופסאות שקופות, מתלים לצעיפים... זיכרו – מה שלא רואים, לא זוכרים ולא לובשים.... מצרפת לכם תמונות איך אני מאחסנת את האקססוריז שלי:

ואלו (רק חלק) מהאקססוריז שלי: מתקן מסתובב לעגילים, מעמד צלחות 3 קומות שבניתי בעצמי לתכשיטים


מתלה לתכשיטים שנכנס לארון עם כיסים שקופים

מתלה דומה ניתן לרכוש דרך ebay
מעמד לצמידים

ואחרון חביב - מעמד לשרשראות  וצמידים שנרכש בנחלת בנימין, עבודת יד

ומה עושים עם כל מה שהוצאנו מהארון? תמיד אפשר לתת לחברות ובני משפחה או לתרומה. אופציה נוספת למחזור היא להביא לחנויות יד שניה ולקבל על הבגדים כמה גרושים (בדרך כלל 30-35% ממחיר המכירה), תמורתם תוכלו לקנות בגדים חדשים....

מבטיחה לכם שכאשר תסיימו לסדר את הארון, תתמלאו תחושת סיפוק וכיף, תגלו כל מיני פריטים ששכחתם מהם, וגם תוכלו לדעת מה באמת חסר לכם שלפני שאתם מתבכיינים שאין לכם מה ללבוש!

בהצלחה בהרכבת שילובים חדשים (חוץ מאלו שהמוכרת הראתה לכם בחנות - קצת דמיון ותעוזה בבקשה), ואל תשכחו לתבלן באקססוריז.... ואם עדיין כל זה לא מסתדר לכם לבד, אל תהססו לקרוא לי, אני מתה על סידורי ארון!

לתיאום פגישות ייעוץ סטיילינג אישי מול הארון אצלכם בבית - 054-4303026