popup sign form

6 במרץ 2014

טרנדים אביב 2014 ברחובות רומא

בהמשך לחלק הראשון מחוויותיי ברומא ומה לקחתי אתי במזוודה, הפעם פוסט שמתרכז במה מצאתי שם, בעולם הפאשן לצד הטרנדים לאביב 2014....
רומא אמנם אינה נחשבת לבירת אופנה (מילנו כן, לעומת זאת) אך מבחר חנויות האופנה שלה והמודעות לפאשן בהחלט שמים אותה על המפה. בשיטוטיי הארוכים ברחובות רומא בשבוע שעבר ביקרתי בלא מעט חנויות, מחנויות למוצרי עור (תיקים, מעילים וכד'), דרך חנויות בגדים, אקססוריז, נעליים ומה לא.
רומא כחלק מאיטליה, היא ללא ספק מעצמה של בגדים, מוצרי עור ונעליים שהם בבסיס היצירה של מעצבי העל והקוטור האיטלקיים בעלי האופי החושני, הייצרי והמפתה. לצד מעצבי העל כמו רוברטו קוואלי, פנדי, ג'ורג'יו ארמני, לואי ויטון, דולצ'ה גבנה, מיסוני, סלבטורה פרגמו, ולנטינו ועוד, ישנם לא מעט בתי אופנה קטנים מוכרים פחות, לפחות לנו הישראלים, שגם הם אינם טומנים ידם בצלחת בכל הקשור לאיכות ולמעוף העיצובי שלהם.
המעצבים המובילים ממוקמים ברובם ברומא באזור המדרגות הספרדיות, ברחובות הקטנים שמובילים ל- Piazza di Spagna. ב- Via Condotti נעצרתי מול כמה חלונות ראווה שהציגו את קולקציית אביב 2014:

בחולן הראווה של Max Mara מצאתי קולקציה עכשווית שיושבת בבסיס האמירה האופנה בת ימינו: היכולת שלנו לשלב פרינטים מסוגים שונים, לערבב טקסטורות וליצור מראה זורם, מענין ומחדש, בניגוד לכל חוקי האופנה שהכרנו עד כה:  

צבעוניות מאופקת של שחור-אפור-לבן בשילובי טקסטורות ופרינטים: נקודות ופסים מסוגים שונים

בחלון השני של אותו מעצב אני מזהה שני טרנדים נוספים: הצבע הקורל על גווניו, הגוונים הוורודים (כחלק מהפסטלים שיחגגו האביב הזה) לצדהגזרות הרחבות והמשוחררות, כדוגמת המכנסיים המתרחבים עם מכפלת ארוכה שמגיעה עד קצה חרטום הנעל:


גווני קורל, כתום וורוד - מכנסיים מתרחבים עם מכפלת ארוכה

בהמשך הרחוב נמצאת החנות של Valentino שחלון הראווה שלה מציג בגאווה את אחד הטרנדים החזקים לאביב 2014 - הטרנד הגיאוגרפי-שבטי, שמביא אלמנטים אתניים מובהקים מאזורים גאוגרפיים שונים בעולם:

פרינטים אתניים בחלון של ולנטינו

אותן שתי שמלות שצילמתי בחלון של ולנטינו, כפי שנראו על מסלול תצוגת האופנה במסגרת שבוע האופנה בפריז באוקטובר האחרון: 



בחלון של Prada מצאתי שילוב של מספר טרנדים - נעלי העקב בשחור לבן (בשילוב גומי) הם ללא ספק חלק מהטרנד הספורטיבי בו גם לבוש ערב מקבל אינטרפרטציה ספורטיבית. התיקים עם ניטים הם המשך ישיר של סגנון הרוק-גלאם בנגיעות פאנקיסטיות מהחורף האחרון, לצד תיקים בצבעוניות מונובלוקית (כחול רויאל, ירוק עז, שחור, לבן, סגול אדום) שבא לידי ביטוי באופן מובהק בטרנד הפופ-ארט. טרנד הפופ-ארט כולל הדפסים ציוריים על הבד, משיכות מכחול וכתמי צבע בהם הבגד הופך בעצם לבד הקנבס של המעצב, בהשראת גדולי הציירים. אצל פראדה טרנד הפופ-ארט מעוצב בהשראת ציורי קיר:


נעלי עקב בסגנון ספורטיבי, לצד תיקי ניטים בצבעי מונובלוק

תיקים ונעליים של Prada בצבעוניות מונבלוקית עזה
שבוע האופנה במילנו: שמלה ציורית של פראדה מטרנד הפופ ארט עם סנדלים בשילוב חותלות שגם הם מהטרנד הספורטיבי

ברחוב האיטלקי: מעיל של פראדה מסדרת הפופ-ארט בהשראת ציורי קיר, עם תיק של מוסצ'ינו 

גם Versace , הממוקם ליד המדרגות הספרדיות, הולך על גזרות משוחררות עם הדפסים ציוריים מטרנד הפופ-ארט:

ורסאצ'ה: מתוך תצוגת קולקציית האביב. ז'קט שנראה כמו ציור אקוורל

חנות ורסאצ'ה: הידור ואלגנטיות שכמעט גורמת לנו הישראלים להתבייש להיכנס

באותו רחוב - חנות של ג'ימי צ'ו, למרות שהוא לא איטלקי לא יכולתי להתאפק:



בתחום התיקים אהבתי מאוד את העיצובים של Furla  ושל Coccinelle - שני מעצבי תיקים דומיננטים וידועים מאוד באיטליה:

קוצ'ינלה הוא מותג איטלקי שקיים משנת 1978 ומקורו בעיר פארמה. המותג מעצב פריטים לנשים ומציג ארבע קולקציות בשנה של תיקים, נעליים, ארנקים ואקססוריז. התיקים של קוצ'ינלה מאופיינים בקווים נקיים, אלגנטיים, ומדוייקים עם דגש על הפרטים הקטנים. הם עשויים בעבודת יד אחד אחד, תוך שימוש בחומרי גלם מעולים.

חנות קוצ'ינלה - אלגנטיות יוקרתית
תיקי קוצ'ינלה - דגש על איכות ושימת לב לפרטים הקטנים
תיקי קוצ'ינלה - צבעי מונובלוק עזים בקולקציית אביב 2014
המותג האיטלקי Furla קיים כבר 80 שנה ומנוהל ע"י משפחת Furlanetto מבולוניה. המותג פורלה לתיקים, נעלים ואקססוריז מביא בעיצוביו סטייל איטלקי אותנטי, ומשלב בתוכו אלגנטיות טבעית, פשטות, יופי ויצירתיות. 

חנות של Furla

Furla: פשטות אלגנטית
לצד ההנאה מהמותגים הגדולים וחנויות המעצבים (שהם סוג של מוזיאון אומנות בפני עצמם ברומא), לא פחות מעניין להציץ גם לחנויות הקטנות והצנועות יותר. סתם חנות של בגדי גברים שעברתי על פניה ברחוב - לא יכולתי שלא להיעצר ולצלם. כמה יפה הם מסדרים את חלונות הראווה ופנים החנות! המחשבה והמאמץ שהם משקיעים בקיפול, בבחירת המיקום וסידור הצבעים ללא ספק גורמת למיצי השופינג של המתבונן להתחיל לנזול....


כמה אופי ואלמנטים מתחום האופנה יש בעיצוב החלון: בובות דיגום מיני, מכונת תפירה קטנה, מגהץ עתיק...

חלונות הראווה לא היו הדברים היחידים שלא יכולתי להוריד מהם את העיניים. היו גם העוברים ושבים. קשה להוריד את העיניים מהאיטלקים שיוצאים בבוקר בדרכם לעבודה. לבושים במיטב החליפות, מאובזרים בצורה מעניינת ומריחים מבושם תואם. אם יש גברים שמעיזים בלבוש - אלו האיטלקים: משלבים אביזרים - צעיף, תיק, עניבה ותכשוט גברי, לא מפחדים משימוש בצבעים עזים ויוצרים טוטאלוק נוטף שיק וכריזמה:

שיק גברי קז'ואלי ברחובות איטליה: (מתוך:jakandjil.com)


הגברים האיטלקיים לא מפחדים מצבע, משילובי טקסטורות ומאביזרים - כפפות, צעיפים, ממחטות דש, צמידים (מתוך:jakandjil.com)

גם נשים בשיק קז'ואלי צילמתי ברחוב:

הסוודר בכתום מונובלוק, הג'ינס והמגף, בתוספת אקססוריז - התיק והכלב ב Via Del Corso

גם הלבוש הכי פשוט גם הוא משלב צבעים, טקסטורות ואביזרים. כחול רויאל הוא צבע שנראה הרבה בחודשים הקרובים

לסיום, תזכרו שצבעים וטקסטורות זה לא רק באופנה, זה גם באוכל... מקבץ תמונות מתוך ההתנסויות הגסטרונומיות השונות במהלך הביקור:


שוק Campo de Fiori: ברומא אכול ארטישוק רומאי 

תמונות ממסעדות שאכלנו בהן והן מומלצות מאוד:
 Su e Giu - Cucina Romana
Agata e Romeo - מסעדת גורמה, כוכב אחד של מישלן
 La Fontana Di Venere



ללא ספק רומא השאירה לנו טעם של עוד.... :)

באהבה עם טעם, ניחוח וסטייל איטלקי,

דפני


_______________________________________________________________
הערות, הארות, תגובות ושאלות יתקבלו בשמחה!