popup sign form

5 במרץ 2016

טיפים לצילומי תדמית מוצלחים

בקבוצת הפייסבוק שאני מנהלת "לוק עם סטייל" (עוד על הקבוצה אפשר לקרוא בפוסט נפרד כאן), נתבקשתי ע"י אחד החברים לתת טיפים כיצד להיערך לקראת צילומי תדמית. הדגש היה על מה ללבוש, איפה להצטלם, איזה חלק של הגוף לצלם - רק פנים, חצי גוף או גוף שלם? ועוד...
מנצלת את ההזדמנות לשתף את כולם באינפורמציה, שיכולה לתרום לכל בן אדם פרטי (המעונין בתמונה טובה שתופיע בפרופיל הפייסבוק שלו למשל), אך במיוחד תעזור לבעלי עסקים קטנים וחברות שצריכים תמונות שונות לשימושים משתנים כגון: אתר אינטרנט, ברושור, תמונת פרופיל לרשתות חברתיות, סרטונים וחומר פרסומי מכל סוג שהוא.
תמונה טובה צריכה לשרת את האג'נדה שלכם או למכור את מה שאתם מעוניינים למכור. היא צריכה להבליט את הצדדים הטובים והחזקים שלכם ולעורר סקרנות מצד המתבונן לגלות עליכם עוד ולהמשיך לקרוא.
כדי להגיע לתמונת תדמית טובה ומחמיאה, כזו שמשקפת אתכם, מעבירה את אישיותכם ומעוררת רגש בעיני הצופה, יש כמה שאלות ויעדים שיש להגדיר כחלק מההכנה:
1.     מה מטרת הצילומים ולמה הם משמשים?
האם זו תמונה לפייסבוק / רשתות חברתיות / בלוג או לאתר אינטרנט? לברושור מודפס? כרטיס ביקור? ספר?...
2.   מה המסר אותו ארצה להעביר דרך הצילומים?
האם זה מסר שמעיד עלי ברמה המקצועית או דווקא ברמה האישית? (לדוגמא - מקצועיות, יושר, אמינות, סמכותיות, אנושיות, רכות...וכו'). חשוב שהתמונה תייצג נאמנה אותי ביחס למקצוע שלי ותהיה בהלימה לאישיות שלי.

שימוש בצבע הוא אלמנט חשוב כחלק מהגדרת המקצוע שלי כסטייליסטית

3.   מהו לוקיישן הצילום הטוב ביותר עבורי? 

יש הבדל בין התוצאה של צילום פנים (בבית, במשרד,בסטודיו) לצילום חוץ. מעבר לנושא התאורה בצילום, חשוב להבין מהי התחושה המתקבלת בכל אחד מהלוקיישנים הנבחרים, זה חלק מהמסר שרוצים להעביר דרך התמונה. בטבע יותר קל לקבל תוצאה של צילומים טיבעיים, קלילים ולא מחייבים. בסטודיו יותר קל לקבל תמונות רשמיות ומכובדות (על רקע נקי). צילום שלכם בעבודה, שהיא סביבה מוכרת ונוחה יכולה להיות מצוינת לקידום העסק שלכם למשל. חשוב שתרגישו רגועים בסביבת הצילום, זה יעזור להוציא אתכם טוב יותר בתמונות. כאשר אתם מצלמים במקום העסק שלכם - אל תשכחו לדאוג לרקע אסתטי, מסודר ונעים, אך שלא יגנוב מכם את כל הפוקוס. ביחרו פינה נעימה שתצטלם יפה ותעשה חשק להגיע אליכם. 
תמונת פורטרט על רקע לבן - מעבירה רישמיות וריחוק מסוים

4.     מה ללבוש לצילומים?
הלבוש נגזר מהמסר אותו תירצו להעביר. האם יותר מחויט ורישמי (מצוין למקצועות כמו עורך-דין, רופא, איש שיווק בגווני לבוש עיסקי) או משהו יותר קז'ואלי שמדבר בגובה העיניים? אולי בכלל במדי עבודה? צבעי הבגדים והטקסטורות צריכים להתאים למסר התדמיתי. אם יש לכם אישיות צבעונית שחשוב לכם להעביר דרך התמונה, התלבשו בצבעים עליזים. נקודות נוספות בנושאי לבוש:
  • מומלץ להביא לסט הצילומים מבחר נאה של אאוטפיטים כדי שיהיה לכם מבחר לוקים לצלם (לפעמים על הסט משהו פתאום לא עובד) וגם תוכלו להשתמש בתמונות המגוונות בהזדמנויות שונות, לפי הקונטקסט.
  • מומלץ להימנע מבגדים מבריקים הנוטים להבליט אזורים בגוף, מבדים שקופים (אלא אם כן זה מכוון), ומבגדים שנראים צמודים מדי ולוחצים, זה לא יראה נינוח ונעים למביט בתמונה. ביחרו בגדים במידה שלכם שאתם מרגישים עימם נוח (לא רק פיזית, גם קונספטואלית), לא קטנים מידי ולא גדולים מדי.
  • האם הצילומים יהיו בעמידה, ישיבה או כל תנוחה אחרת – זה משפיע על איך הבגד נראה על הגוף, ועל מה שאתם משדרים. לקבלת צללית גוף צרה יותר עימדו בזווית מול המצלמה ולא גוף במצב פרונטלי מלא.
  • לנשים מומלץ להגיע עם הלבשה תחתונה תומכת, אורזת, אך לא בולטת. מתחת לבדים דקים ושקופים מומלץ להשתמש בחזיה במרקם חלק בצבע גוף. לצילומי גוף מלא בחרו תחתון שלא רואים אותו דרך המכנס (במיוחד חריצים בגוף מתחתון לוחץ).
  • אביזרים תמיד מוסיפים אמירה אישית וענין להופעה. בחרו אותם בשיקול דעת ובמינון הנכון. 
  • בחרו בגדים בעלי גזרות מחמיאות שמדגישים את החלקים היפים ואם צריך מטשטשים את מה שפחות.
  • המנעו מבחירת בגדים בצבע הרקע עליו תצטלמו (חוץ או פנים) כדי שתבלטו ושלא תיבלעו.


צילום גוף שלם עם אביזרים - לשימוש בפייסבוק בקבוצת לוק עם סטייל

5.     איך כדאי להתאפר?
מומלץ מאוד להיעזר בשירותיה של מאפרת בעלת נסיון באיפור לצילומים. חשוב לא להעמיס יותר מדי, אך גם לא לצאת חיוורים, ולהימנע מהברקות של הפנים בצילום. מאפר/ת טוב/ה תדע לעבוד עם המסר שתרצו להעביר, להתאים את האיפור לתאורה בשטח ולטשטש פגמים במידת הצורך. יש להתאים את האיפור אם מצטלמים לתמונות פורטרט, מול תמונות גוף רחוקות יותר. בכל אחד האיפור יראה שונה ויש לבצע התאמה.


איפור מותאם לצילום קלוז-אפ - כחלק מהפקת אופנה
6.     איך לסדר את השיער?
עיצוב השיער צריך כמובן להתאים לאאוטפיטים שבחרתם (שיער אסוף/ מורם /פזור?). מומלץ להיעזר בספר מקצועי על הסט או בספר הקבוע שלכם לפני/ בסמוך לצילומים כדי להגיע מסודרים לשם קבלת תמונות מושלמות. חשוב להגיע עם שיער מטופח וחפוף, ולהקפיד שתווי הפנים לא יוסתרו ע"י השיער.
7.     באיזה אקססוריז להשתמש?
זה כמובן תלוי במסר אותו תרצו להעביר, במקצוע שלכם ובסגנון. אפשר לצרף פריט הנוגע לתחום עיסוקכם, ולהוסיף בטעם תכשיט, כובע, או פריט עיצובי אחר שמביא ייחוד ומביע הכי טוב את מי שאתם.
תמונה המשמשת אותי כתמונת פרופיל באתר ההום סטיילינג שלי
חשוב לתאם ציפיות לפני תחילת הצילומים עם הצלם עצמו, המאפר/ת ומעצב/ת השיער. ספרו להם מה מטרת הצילומים, לאיזה תוצאה אתם מצפים, ואיזה מסר תרצו להעביר באמצעותם.

מומלץ להגיע לצילומים נינוחים, אחרי שינת לילה טובה, שתיראו רעננים ורגועים.

שיהיה בהצלחה! אני כאן לשאלות....

שלכם,
דפני ♥