popup sign form

14 באפריל 2016

טיפים לעיצוב שולחן החג

פסח כבר בפתח ולאלו מכם שמארחים את ארוחת החג, או שסתם אוהבים עיצוב, הכנתי פוסט עם טיפים להכנה ועיצוב של שולחן חג מעוצב וחגיגי.

כשבאים לתכנן את ארוחת החג, כמארחים, עלינו לחשוב על עיצוב השולחן לא פחות מאשר על התפריט עצמו, שכן כולנו אוכלים קודם כל עם העיניים... שולחן מעוצב ומושקע יקרב לבבות, יעצים את האירוע ויתן לאורחים תחושה של רצויים, חשובים, ואהובים. מומלץ להתחיל לחשוב על עיצוב השולחן מספיק זמן מראש כדי שתוכלו להיערך עם כל הכלים, החומרים ואביזרים ליצירת השולחן המושלם. 

כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם בתהליך:

1. בחרו סגנון עיצובי
התחילו בבחירת הסגנון העיצובי: האם זה יהיה סגנון כפרי? מודרני נקי? קלאסי-אלגנטי? צבעוני בעל מראה פופ-ארט? קחו בחשבון כמובן את מערכת הכלים שיש לכם בבית. החלטה על הסגנון העיצובי של השולחן, תגזור את סוג וצבע המפה, הכלים, והאקססוריז הנילווים.

עיצוב שולחן בסגנון מודרני (מתוך פינטרסט)

עיצוב שולחן בסגנון אלגנטי - קלאסי (מתוך פינטרסט)

עיצוב שולחן בסגנון כפרי (מפינטרסט)


2. בחרו צבעים
בחרו 2-3 צבעים שיהיו דומיננטיים בשולחן הארוחה. הקפידו כי הצבעים יעלו בקנה אחד עם הסגנון שבחרתם. אם הלכתם על סגנון כפרי, התמקדו בגווני טבע חמים, כמו חום, ירוק , בז',  צבעי שלכת, שישתלבו נפלא באווירה. סגנון קלאסי ישלב לבן עם צבע כסף או זהב, וסגנון שאבי שיקי משלב צבעים פסטליים רכים. הרגישו חופשי לשלב (בשיקול דעת) צבעים, הדפסים וסגנונות שונים: ישן וחדש, פסים ונקודות, ירוק ליים וכחול. שילובים אלה יוצרים שולחן ייחודי ומעניין.


תמונות של שולחן שעיצבתי לערב חג


3. צאו מהכלים
אם כמות האורחים גדולה ואתם נאלצים להשתמש במספר סטים שונים שלא בהכרח תואמים בעיצובם זה לזה, רצוי להימנע מעריכת כל סט בנפרד זה ליד זה, אלא לעשות מיקס אנד מאץ', כך שתתקבל חזרה של צבעים אשר תתן תחושה שזה חלק מהעיצוב. פתרון אחר הוא שימוש בפלייסמט בצבעוניות אחת שמונח מתחת לכל הצלחות ונותן מראה הרמוני ונעים לעין.
אם אתם מארחים יותר משישה אנשים ואין ברשותכם סכו"ם זהה הסתירו את ידיות האחיזה של הסכו"ם במפית מקופלת קשורה בסרט, בחבל מעניין מזהב או רפיה, בשילוב פרח מלאכותי או מקלות קינמון בכל צרור. לחילופין הכניסו את הסכו"ם לשקית אורגנזה כך שרק החלק העליון שלו יבצבץ ממנה. התוצאה תהיה אחידה לעין.
ארוחת החג הפסח מצריכה שימוש במגוון גדול של סוגי כוסות. השתמשו בכוסות זכוכית נוצצות, בעלות מראה תואם והרמוני, ומקמו אותן מהנמוכה בימין אל הגבוהה בשמאל מעל הצלחת, כך שיוסיפו מראה יוקרתי לשולחן. קראף הזכוכית עם מיצי פירות בשלל צבעים, מים מתובלים בנענע ובפלחי לימון יוסיפו גם הם צבע והדר.


שולחן של מיקס אנד מאץ' - עירוב צלחות שונות בצבעוניות פסטלית
מתוך הבלוג: http://www.freutcake.com/home-2/setting-a-mismatched-table/

4. מפות, ראנרים, ומפיות
אחד האלמנטים שנותן את הטון העיצובי העיקרי של שולחן החג הינו המפה, כפונקציה של הסגנון העיצובי שבחרתם. זכרו שהמפה היא הרקע לכל עיצוב השולחן ואתם יכולים לשלוט עד כמה היא תהיה דומיננטית או לחלופין רק רקע ניטרלי לאלמנטים אחרים בעלי נוכחות. על המפה לגלוש לפחות כ – 25 ס"מ מעבר לקו השולחן, וחיבור של שתי מפות ניתן לטשטוש באמצעות ראנר רוחבי. תפקיד הראנרים בעיצוב השולחן הוא להעשיר את המראה ע"י צבע וטקסטורה, לצד המפה והכלים. את הראנר ניתן להניח כרצועה לאורך מרכזו של השולחן או לרוחבו, בין הצלחות או מתחתיהן. לא חייבים ולקנות מפות יקרות - בחנויות הבדים תוכלו למצוא שאריות בד בעלות נמוכה, במגוון צבעים וטקסטורות שישמשו מצע ראוי לשולחן, או ראנרים חד פעמיים זולים במבחר דוגמאות בחנויות הכלים החד פעמיים. במקום ראנר ניתן לשים גם פלייסמנט אישי לכל סועד. הוא לא חייב להיות מבד, הוא יכול להיות גם מנייר תחרה. מפיות אישית יכולות לבוא מקופלות במגוון דרכים, מגולגלות, סגורות בחבקים, או כל דרך יצירתית שתוסיף ענין לשולחן.

ראנרים רוחביים המעשירים בצבע ובטקסטורה

5. צרו מרכז שולחן קסום
עטרו את מרכז שולחן באלמנט עיצובי שמשמש כנקודת המיקוד (focal point). מרכז שולחן יכול להיות סידורי פרחים קטנים באגרטלים מעוצבים, פמוטים עם נרות דולקים, מנורת קנים,  מעמד קומות, ועוד. אם השולחן הוא ארוך, בחרו אלמנט שחוזר מספר פעמים. הזהרו ממרכזי שולחן גדולים ורחבים שמונעים קשר עין בין האורחים. עיצוב שולחן סימטרי, בעל דפוסים ברורים ורפטטיביים יתרמו רבות לעיצוב השולחן וירשימו מאוד את האורחים. שימו לב לשמור על מינונים נכונים בעיצוב כדי לא ליצור אוירה עמוסה.

שילוב של עלי אקליפטוס ונרות (מתוך פינטרסט)
קרש עץ ועליו סידור פרחים, כוסות נר ואגוזים (מתוך פינטרסט)

רעיון למרכז שולחן עבודת יד, בגוונים פסטליים. מתוך: http://www.flickr.com/photos/decor8/8020897027/


6. טאצ' אישי לכל אורח
אין כמו התייחסות אישית לכל אורח. כרטיסי מקום עם שם האורח יכול להיות פתרון מצוין לבעיית ההושבה במיוחד אם הדודה מרמת גן לא מדברת עם הסבתא מכפר סבא. שקית אורגנזה עם ברכה קטנה לחג בצרוף שוקולד או אגוזי מלך שיחכו על הצלחת ג הם תשומת לב נחמדה.

טאץ' אישי לכל אורח - מתנה קטנה שנותנת תשומת לב אישית
מתוך pinterest


7. שימו לב לפרטים הקטנים
עיצוב מרשים של שולחן החג מסתכם, בסופו של דבר, בהקפדה על הפרטים הקטנים. זכרו להקפיד כי כל פריט על השולחן הוא הפריט הנכון במקום הנכון: מעיצוב המפיות, דרך הכלים וכלה באביזרים ובצורת ההגשה של האוכל. הפרטים הקטנים הם אלה שעושים את ההבדל בין עוד מפגש משפחתי לאירוע בלתי נשכח. שימו לב שהתאורה תספק אוירה נעימה תוך שילוב אור מגופי תאורה ואור רך מנרות. טיפ לגבי נרות: כדאי להקפיא נרות ארוכים במשך כמה שעות לפני הארוחה, כדי למנוע טיפטופים ודליפות במהלך הארוחה.

בעזרת דמיון, קצת יצירתיות וחומרים פשוטים ולא יקרים ניתן לעצב שולחן מרהיב שיעניק מחמאות ופרגון לצד חוויה עיצובית-אסתטית שעוד ידובר עליו זמן רב אחרי שילך אחרון האורחים.

שיהיה חג שמח ומלא סטייל!
דפני
הום סטייליסט ומעצבת אווירה